Jouw verhaal vertellen met social media fotografie
Social Media is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven en steeds meer ondernemers gaan er op een professionele manier mee om. Social Media is een ideaal platform voor het vertellen van jouw verhaal. Dit wordt ook wel story telling genoemd. Wat maakt jou (of jouw bedrijf) bijzonder? Hoe onderscheid je je van de concurrentie? Met Personal Branding kun je uitlichten wat jou bijzonder maakt en Social Media fotografie is hier een groot onderdeel van.
Wat is jouw verhaal?
Als je een duidelijke Personal Brand neer wilt zetten is het belangrijk om goed na te denken over wat je gaat posten op Social Media. Plaats dus niet zomaar allerlei updates, maar denk goed na over wat je wilt vertellen. Dit lijkt misschien ingewikkeld, maar dat hoeft het helemaal niet te zijn. Je hebt gewoon een leidraad nodig, zodat jouw berichten een bijdrage leveren aan dat wat jij wilt vertellen.
Na het bepalen van je strategie is het belangrijk dat je jouw content gaat organiseren. Wat wil je gaan delen? Blogs? Persoonlijke updates? Interessante artikelen van anderen in jouw vakgebied? Promotie van je eigen werk? Al deze berichten samen vertellen jouw verhaal.
Een foto zegt meer dan duizend woorden. Fotografie is een belangrijk onderdeel van jouw visual identity. Het bepaalt hoe jij overkomt op jouw doelgroep. Steeds meer bedrijven, maar ook particulieren, plaatsen een foto bij de berichten die ze plaatsen op Social Media. Op Instagram gaat het natuurlijk in eerste instantie om de foto, maar ook op Twitter of LinkedIn zie je steeds meer foto’s verschijnen. Mensen zijn eerder geneigd om iets aan te klikken of te lezen waar een mooie foto bij staat. Aan de andere kant; als de foto geen toegevoegde waarde heeft bij het artikel, of wanneer het een slechte foto is, zullen mensen eerder geneigd zijn om door te scrollen of weg te klikken.
Effectief gebruik maken van Social Media
Social Media geeft je elke dag weer de kans om jouw boodschap te verspreiden. E-mail is nog altijd het belangrijkste medium, maar daarnaast kijken mensen het meeste op Instagram, Facebook en LinkedIn. Als ondernemer is het belangrijk dat jij op het medium actief bent waar jouw klanten zich bevinden. Je kunt dus eigenlijk niet meer zonder Social Media. Toch wil je wel weten waar en wanneer jouw berichten het meest effectief zijn. Het is dus belangrijk om te bepalen wie jouw ideale klant is en waar deze rondhangt.
Social Media Fotografie
Als je eenmaal weet wat je wilt gaan vertellen sta je voor het volgende obstakel; wat voor foto’s ga je erbij plaatsen? Beeld wordt steeds belangrijker bij het vertellen van een verhaal. Als je gebruik maakt van verkeerde of slechte foto’s, dan doet dit jouw personal branding geen goed.
Het begint al met een goede profielfoto. Steeds meer mensen laten een profielfoto maken door een professionele fotograaf. Verkoop je een dienst en wil je Social Media inzetten voor marketing? Dan kun je ook een serie foto’s van jezelf laten maken die je dan kunt gebruiken voor je Social Media kanalen.
Social Media fotografie door Bpiry Photography
Als fotograaf zet ik me dagelijks in voor bedrijven, maar ik fotograaf ook regelmatig particulieren. Het gaat dan vaak om portetfoto’s voor Social Media, zoals LinkedIn, of een serie portretten voor bijvoorbeeld Instagram of Twitter. Een verhaal komt namelijk veel beter over als het gepaard gaat met een goede foto. Het is altijd handig om dan een serie professionele foto’s achter de hand te hebben.
Heb je hier interesse in? Mijn porfolio laat een goed beeld zien van mijn stijl van fotografie. Spreekt dit je aan? Neem dan contact met mij op om een afspraak in te plannen.